Wednesday, June 17, 2009

Pencegahan Thyroid - terbukti

Seperti yang ramai sedia maklum bahawa Thyroid ada 2 jenis. Yang most common adalah "hypo" . Perbezaannya adalah "hypothyroidism' is the underproduction of the thyroid hormone. Jenis ini yang very common. Manakala yang satu lagi is the cause of an underactive thyroid. Yang ini badan menjadi allergic to the thyroid hormone. Pada Feb 2009 beliau (anak muda perempuan) membuat ujian darah dan didapati cel thyriod amat tinggi (T97). Disamping itu beliau di bekalkan dengan ubat yang sesuai. Dari pengalaman saya memohon beliau mengambil supplement untuk membantu (sebagai complementary ubat yang di ambil). Cara untuk makan ubat dan mengambil supplement juga tak serupa... saya berikan penerangan terperinci. Selepas penjelasan tersebut dan belaiu bersetuju tapi dengan rasa 'hati berat'.... boleh dilihat dari wajah muka. Pada ujian darah kedua result cel thyroid turun agak besar sekali .. dari T97 ke ...T74. Baru beliau nampak seronok. Saya turut gembira bersama sebab ..the result shows... Ia menambahkan lagi keyakinan perkongsian saya. Sabelum ini ramai juga yang telah saya berkongsi tetapi mereka tidak mencerita kejayaan mereka. Tak ramai ynag hendak berkongsi kejayaan. Pada ujian darah ke tiga pada April 2009 resultnya turun lagi ..(T52). Hasil ujian darah serta resulnya beliau mula nampak senang dengan apa yang saya syorkan. Dengan istikomah beliau meneruskan lagi dengan supplement berkenaan. Hasil ujian ke empat pada May 2009 resulnya juga memberansangkan ...turun lagi ..T25 Mengikut Doctor standard normal rate adalah below 23.
Saya yakin kedudukan tersebut tidak mustahil hasil yang telah ditunjukkan. Inshakallah ia akan tercapai . Doktor pun telah 'reduse dose ubat yang Dia beri. Pemakanan supplement yang beliau ambil juga berbeza dia ambil juga tak sama saya menyuruh beliau mengambila "double dosage".
Wajar saya peringatkan di sini bahawa tak semua supplement yang terdapat dipasaran tu sama. Benar ia mungkin nampak serupa dalam bentuk 'shape' tetapi amat jauh berbeza dari segi 'content';concentration serta ujian. Betullah apa yang Dr Forrest C Shaklee pengasas barangan Shaklee pernah menyatakan bahawa " Shaklee is about building health. Manakala medicine is about cureing deaseases..". Kedua-dua bidang profession tersebut berbedza. Satu menggunakan 'drug' satu menggunakan 'nutrition'
Pemakan tambahan yang di ambil adalah:
1. Vita-Lea ... mengandungi 12 jenis vitamin dan 7 jenis mineral yang penting dalam rumusan yang seimbang. Vita-Lea mempunyai Sistem Penyerapan Bioaktif TM untuk memastikan peningkatan penyerapan asid folik kritikal. (Patenteted Bioactivated Absorpation System TM)
2. Vitamin E Complex -- mengandungi 400 IU vitamin E dari sumber semula jadi; 10 mcg selenium sebagai pelengkap bagi menyempurnakan aktiviti vitamin E.
3. NutriFeron -- tidak dapat dijumpai di mana-mana kedai. Ia hanya boleh didapati melaui Shaklee. Rumusan berpaten NutriFeron adalah ekskulusif kepada Shaklee.
4. Garlic -Unique formulation to retain natural components of fresh garlic, including allicin-forming compounds. Setiap tablets mengandungi 500 mg (allium sativum -- bersaman sabiji bawang putih (clove))
5. Sustained Release Vitamin C 500 mg . Merupakan produk pertama yang menawarkan perlindungan pelepasan terkawal semula jam demi jam. ( The first to offer natural susutained release protection hour after hour, using all-natural plant components to release pure vitamin C, gentaly and continously.)
Demikian pengalaman terbaru. Saya dah lama yakin. Cuma perlu saya ingatkan sekali lagi bahawa barangan Shaklee amat berbedza dengan barangan yang terdapat diluar sana.